IT-palvelunhallinnalle (ITSM) tuttuja prosesseja ja työkaluja voidaan hyödyntää tehokkaasti organisaation monissa eri funktioissa, kuten HR-palveluissa, markkinoinnissa, taloushallinnossa ja tuotekehityksessä.

ESM-termillä (Enterprise Service Management) tarkoitetaan yhteistä ja systemaattista tapaa tuottaa ja kehittää organisaatioiden sisäisiä palveluja ja prosesseja.

Käytännössä molemmat tarkoittavat aikaa vievien ja manuaalisten toimintojen automatisointia. Siirrytään Excel-taulukoiden pyörittämisestä ja henkilökohtaisten sähköpostien käytöstä avoimeen, läpinäkyvään ja ketterään tapaan toimia.

Palvelunhallintaa Atlassianin työkaluilla

Palvelunhallintajärjestelmän käyttöönotto on tyypillisesti organisaation merkittävimpiä projekteja ja sille asetetaan tiukkoja vaatimuksia lähes jokaisesta organisaation kolkasta. Atlassianin ekosysteemi mahdollistaa monipuolisesti

  • automaatiot
  • raportoinnin
  • työnkulut
  • asiakasportaalit
  • tehtävienhallinnan
  • käyttäjähallinnan

Atlassian-osaamista Ambientialta

Atlassianin Jira Service Desk tukee läpinäkyvää ja ketterää arkea; rajapinnat ovat avoimia ja järjestelmän hallinnointi voidaan helposti hoitaa organisaation omin voimin. Käyttöönoton ja lisenssien hallinnan voi organisaatio halutessaan hoitaa täysin ilman ulkopuolista apua, mikäli osaamista ja innokkuutta löytyy riittävästi omasta takaa.

Jos kuitenkin kaipaat tukea, meiltä Ambientialta löytyy Atlassian-osaamista jo lähes 15 vuoden ajalta ja kokemusta eri toimialoilla toimivien asiakkaidemme sisäisten palveluiden automatisoinnista. Jos palvelunhallintajärjestelmän käyttöönotto on organisaatiossasi ajankohtainen kysymys, ota yhteyttä ja jutellaan lisää!